U srcu Sračinca gradit će se rotor: Poboljšat ćemo protočnost prometa i smanjiti gužve Foto: Općina Sračinec

U srcu Sračinca gradit će se rotor: Poboljšat ćemo protočnost prometa i smanjiti gužve

IHR/Varaždinske vijesti | 3.5.2024. u 08:00h | Objavljeno u Našim krajem

Sredinom travnja potpisan je ugovor za izgradnju rotora u Hrašćici, čija bi gradnja trebala početi nakon Špancirfesta.

- Turborotor u Gojancu do Špancirfesta, nakon toga počinje gradnja rotora - u Hraščici!

No u pripremi je izgradnja još jednog rotora, i to u samom srcu Sračinca. Riječ je o rotoru koji će se graditi na trgu sv. Mihovila u Sračincu, jednoj od najfrekventnijih lokacija koje se nalazi na raskrižju vrlo prometne državne ceste D2 koja prolazi tim naseljem te Dravske ulice u Sračincu, središtu naselja gdje se nalazi Dom umirovljenika, cvjećarnica, trgovina, zgrada Općine, mjesno groblje i crkva sv. Mihovila arkanđela u Sračincu. U Općini ističu kako je riječ o vrlo zahtjevnom projektu od preko milijun eura.

- Raspisali smo natječaj za izradu projektne dokumentacije i u fazi smo izmještanja trafostanice koju planiramo preseliti uz rubni dio zemljišta crkve, za što čekamo suglasnost Varaždinske biskupije s obzirom na to da se radi o crkvenom zemljištu, a sve kako bismo ovaj projekt mogli uspješno i realizirati - doznali smo od Božidara Novoselca, načelnika Općine Sračinec.

Uz izgradnju rotora na trgu sv. Mihovila, u cilju smirivanja prometa i povećanja sigurnosti na još veću razinu na cesti D2, kod Parka Velika graba također će se postaviti kamera za snimanje brzine, a tu su još dva nova pješačka prijelaza: kod izlaza Ulice sv. Antuna i Ulice Vladimira Nazora na državnu cestu (D2). Tako će Općina Sračinec imat će čak osam pješačkih prijelaza na ovoj vrlo frekventnoj prometnici koja vodi prema granici sa Slovenijom.

Naime, kroz to naselje prolazi 2,5 kilometara vrlo prometne ceste D2 koja od Varaždina vodi prema Petrijancu, Cestici do granice sa Slovenijom, kojom, kao što je poznato, dnevno prođe 20.000 vozila, mahom teškog tereta. S druge stane, na ovom je raskrižju velika protočnost vozila i pješaka, koji se svakodnevno suočavaju s nemogućnosti izlaska na glavnu državnu prometnicu. Kako bi se poboljšala sigurnost svih sudionika u prometu, ali i omogućila bolju protočnost vozila te smanjile gužve, u Općini su odlučili kako je najbolje rješenje - izgradnja rotora.

- Brojni vozači na državnoj cesti D2 vole "stisnuti" po gasu, odnosno voze brzinom većom od dopuštene, posebno na ravnim dijelovima prometnice. Srećom, dosad nismo imali teških prometnih nesreća, ali kako bi to spriječili rotorom planiramo malo "smiriti" promet i vozače prisiliti na usporavanje - pojašnjava Novosec i dodaje kako im je upravo Alen Leverić, član Uprave hrvatskih cesta omogućio da o ovom važnom projektu pregovaraju s Hrvatskim cestama, a koji je zajedno s njime i saborskim zastupnikom Predragom Štromarom uoči uskrsa obišao lokaciju na kojoj će se rotor graditi.

Uz sredstva HEP-a te Hrvatskih cesta, Općina će i vlastitim sredstvima financirati ovaj projekt. No potpuno rasterećenje glavne državne prometnice koja od Varaždina vodi prema Sloveniji, te prolazi kroz Sračinec, je izgradnja južne zaobilaznice, za koju se izrađuje studija utjecanja na okoliš i izvedivost. Sredstva za to osigurale su Hrvatske ceste u proračunu za 2024. godinu.

- Prve razgovore smo već obavili, na kojima smo pokušali utvrditi lokacije i uskladiti dionice, a razgovarali smo i o izlazima s buduće obilaznice prema naselju Sračinec, gdje bi bilo dva, možda čak i tri rotora - otkrio je načelnik Općine.

Osim rasterećenja prometa kroz samo naselje, izgradnjom obilaznice otvara se mogućnost za razvoj južnog dijela Sračinca, gdje se trenutno nalaze zapuštena zemljišta, a gdje se planira formirati još jedno novo, stambeno naselje.